dinsdag 11 mei 2010

verslagje week 12/14




week 12/14

Yay, Fang is nu officieel zindelijk te noemen!
hij gaat netjes bij de deur staan en kijkt me met grote donkerbruine ogen aan van, "hallo, ik moet hoor.. sta eens op"
hij is verzot op zijn speeltjes, met name ballen.
hij is niet een grote eter, en ik moet dan ook alles "lekkerder" voor hem maken. vlees uit van die diepvries pakjes die hij bij de fokker kreeg, nou die wilde hij al na een paar dagen bij aankomst al niet meer. ik had brokken voor herder pups van royal canin bij de dierenarts gekocht, maar nee hoor die vond ie ook niks. maar omdat die brokken goed zijn voor hem, wil ik toch dat hij die eet.
we hadden dan ook vanalles erdoorheen gedaan zodat meneer het kekker vond. leverworst, smeerkaas, vleespakjes, en zelfs stukjes verse biefstuk (gekookt, ben niet zo dol op rauwe dingen geven). Maar alles duurde maar heel eventjes en trok meneer zijn natte neus op.
uiteindelijk vonden we iets! van die kleine vleesbakjes voor de poes, ja hoor, dat vond meneer heerlijk! dat deden we samen met rijst (omdat hij door al het verschillende eten wel wat aan de diaree raakte) door zijn brokken. en meneer at! YaY

Fang en ik waren langsgeweest bij de dierenarts maar het rechter teelballetje was er nog steeds niet. in princiepe was hij al ingedaald, maar hij trok hem steeds weer in. ik vroeg de arts wat hem het beste leek. wachten tot hij ouder was en dan laten castreren? (omdat niet ingedaalde ballen kunnen uitgroeien tot kankergezwellen, maakte ik me behoorlijk zorgen over mijn trouwe kameraad), maar de dokter had een beter idee. Je kan de teelbal "laten" halen. de bal word op de plek geduwd en vastgezet met een hechtinkje, en klaar. (in nederland is het niet zozeer bekend, maar het is heel effectief). er waren verder geen risico's, (was daarover bezorgd, omdat het nog maar een pupje is,) maar de dierenarts keek me glimachend aan en zei: "denk je nou echt dat ik je hondje een risico laat lopen? nee, zeker niet. geen zorgen het kan totaal geen kwaad."
zo gezecht zo gedaan, en Fang had na die ene dag, twee ballen!
dat betekende; geen kans op kanker, geen castratie,
En hij mag deelnemen aan keuringen. (als hij daarvoor geschikt is uiteraard).

de puppycursus gaat goed, en alles gaat hem gemakkelijk af. meneer luisterd fantastsich.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten