dinsdag 11 mei 2010

verslagje week 10/11


week 10/11


Fang kun je bijna zindelijk noemen, hij geeft al een beetje aan wanneer hij wel en niet moet.

Ik ben hem ook aan het trainen, (okay, al vanaf 9 weken was ik daar al mee begonnen xb). comando's zijn echt een makje voor hem. Zit, lig, pootje geven, en kom hier, heeft hij al binnen no-time onder de knie.

en toen hij dat had geleerd, ging ik verder met; blijf, rol om, wacht, etc. ook dit had deze slimme jongen al snel door.


eindelijk mocht hij ook naar puppycursus.

de eerste keer keek hij zijn ogen uit en was helemaal enthaisiast. al die honden!

ik zelf ook wel een beetje, moet ik bekennen. En toen de les begon, maakte hij kennis met andere pupjes van zijn leeftijd, alhoewel dat kleine rassen waren, en Fang leek wel een reus in vergelijking met het witte maltezer leeuwtje, jack russel, en franse bulldog pupjes.

Omdat ik al vanalles had geoefend met Fang, waren de commando's geen enkel probleem voor hem, en voerde ze moeiteloos uit.
Ik besloot ook ringtraining te gaan doen, ondanks dat Fangs rechter teelbal nog niet was ingedaald, en ik niet zeker wist of Fang uberhaupt geschikt was voor tentoonstellingen. Vond ik de ervaring die hij ermee opdeed erg belangrijk. dus een week later mocht Fang daaraan meedoen. de ringmeester was vol lof over Fang.
zoals op de foto te zien is, zijn beide oren omhoog, het begon met eentje (die vrijwel meteen rechtstond en zo bleef staan), gevolgd door de tweede. en sindsdien staan ze kaarsrecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten